Jak zaksięgować leasing maszyny, tak aby wprowadzić maszynę na środek trwały i ją amortyzować?
PYTANIE
Jak zaksięgować leasing maszyny, tak aby wprowadzić maszynę na środek trwały (bo taki rodzaj leasingu mamy bilansowo i podatkowo, amortyzacja jest kosztem korzystającego) i amortyzować ten środek trwały?
Najpierw firma zagraniczna wystawiła faktury zaliczkowe na tę maszynę - zaliczki zostały zapłacone firmie zagranicznej i zaksięgowane w inwestycje RMK. Następnie firma leasingowa wystawiła fakturę na całą wartość maszyny, tj. część kapitałowa i odsetkowa. Poza tym co miesiąc firma leasingowa przesyłać będzie faktury na raty leasingowe, które będzie trzeba co miesiąc płacić.
Jak zaksięgować faktury za maszynę i jak zaksięgować faktury za comiesięczne raty, aby nie zdublować ani kosztów, ani też odsetek?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX