Jak zaksięgować leasing maszyny, tak aby wprowadzić maszynę na środek trwały i ją amortyzować?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Mikulska Dorota
Odpowiedzi udzielono: 13 sierpnia 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jak zaksięgować leasing maszyny, tak aby wprowadzić maszynę na środek trwały (bo taki rodzaj leasingu mamy bilansowo i podatkowo, amortyzacja jest kosztem korzystającego) i amortyzować ten środek trwały?

Najpierw firma zagraniczna wystawiła faktury zaliczkowe na tę maszynę - zaliczki zostały zapłacone firmie zagranicznej i zaksięgowane w inwestycje RMK. Następnie firma leasingowa wystawiła fakturę na całą wartość maszyny, tj. część kapitałowa i odsetkowa. Poza tym co miesiąc firma leasingowa przesyłać będzie faktury na raty leasingowe, które będzie trzeba co miesiąc płacić.

Jak zaksięgować faktury za maszynę i jak zaksięgować faktury za comiesięczne raty, aby nie zdublować ani kosztów, ani też odsetek?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX