Jak zaksięgować koszty kredytu inwestycyjnego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Mikulska Dorota
Odpowiedzi udzielono: 17 stycznia 2011 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka podpisała 2 umowy kredytowe - inwestycyjne z bankiem. Kwota kredytu "A" została przelana na konto bieżące Spółki, z którego to konta Spółka na bieżąco korzysta, otrzymując wpłaty od kontrahentów oraz dokonuje bieżących płatności. Z powyższego konta m.in. są opłacane wydatki dotyczące realizacji inwestycji.

Kredyt "B" jest uruchamiany etapami, do wysokości wnioskowanej kwoty przez Spółkę. Wysokość wnioskowanej kwoty jest uzależniona od potrzeb związanych tylko i wyłącznie z realizacją inwestycji na podstawie np. faktur proforma.

Koszty kredytu "A" tj. prowizja oraz odsetki, Spółka zaksięgowała w ciężar kosztów w momencie poniesienia. Koszty kredytu "B" tj. prowizji oraz odsetek powiększą w przyszłości wartość początkową ST, w momencie oddania do użytkowania.

Czy Spółka prawidłowo zaksięgowała koszty kredytów?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX