Jak zaksięgować koszty czynszu i podatku od nieruchomości za grunt oraz koszty energii elektrycznej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Mikulska Dorota
Odpowiedzi udzielono: 16 grudnia 2009 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka z o.o. będzie budować halę produkcyjną na dzierżawionym terenie. Co miesiąc dzierżawca wystawia faktury za czynsz (m2 x stawka za 1m2) i podatek od nieruchomości za ten teren. Rozpoczęliśmy budowę hali, dzierżawca obciążył nas za zużytą energię elektryczną.

Czy koszty czynszu i podatku od nieruchomości za grunt oraz energię elektryczną księgować na konto 091 Obce środki trwałe?

Czy czynsz i podatek od nieruchomości za ten teren księgować w koszty pośrednie danego miesiąca, a energię elektryczną na konto 091 Obce środki trwałe?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX