Jak zaksięgować faktury za usługi telekomunikacyjne, które dotyczą kosztów dwóch miesięcy?
PYTANIE
Firma otrzymuje fakturę 17 lipca za usługi telekomunikacyjne (data sprzedaży 7 lipca 2012 r.):
a) abonament za czerwiec i rozmowy za czerwiec. Część kosztów rozmów jest refakturowana na pracowników.
Jak powinna być zaksięgowana faktura za usługi telekomunikacyjne - w lipcu wszystkie operacje i abonament i koszty refakturowane (bo jest po 10 lipca a zamknięcie miesiąca nastąpiło do 10 lipca)?
b) data sprzedaży 2 lipca 2012 r., wpływ faktury 10 lipca, a na niej abonament za lipiec, rozmowy za czerwiec w tym część do refakturowania.
Czy wszystkie koszty obciążą miesiąc lipiec, bo zamknęłam już miesiąc lipiec w księgach czy abonament w koszty lipca, a koszt refaktur na konto 620 Rozliczenia międzyokresowe kosztów czynne ale w czerwcu (dwa ślady rewizyjne z lipca i czerwca na tej samej fakturze)?
Jak ujmować w księgach takie faktury?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX