Jak zaksięgować faktury kosztowe otrzymane w następnym roku, które dotyczą roku poprzedniego?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 17 stycznia 2014 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Spółka z o.o. (ewidencja kosztów na zespole 4 i 5) otrzymuje w pierwszym kwartale nowego roku faktury na koszty usług transportowych, zakupu mediów, obsługi prawnej itp. dotyczące roku ubiegłego. Ujmuje je w księgach nowego roku w schemacie:
Wn konto 40. Koszty,
Ma konto 202 Zobowiązania,
Wn konto 645 RM bierne,
Ma konto 490 Rozliczenie kosztów,
po czym doksięgowuje je w księgach poprzedniego roku:
Wn konto 50. Koszty,
Ma konto 645 RMB.
Czy takie księgowanie jest prawidłowe?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX