Jak zaksięgować faktury dotyczące dwóch okresów sprawozdawczych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Mikulska Dorota
Odpowiedzi udzielono: 18 stycznia 2011 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Faktury, które wpływają w styczniu księgujemy w styczniu, ale jeśli z treści faktury wynika, że usługa została wykonana w grudniu lub np. benzyna została zatankowana w grudniu lub abonament telefoniczny dotyczy w części grudnia, a w części stycznia, to w styczniu księgujemy polecenie księgowania, w którym księgujemy:

4-ka 301 "-" kwota – [storno kosztu w części, dotyczącej grudnia]

5-ki 490 "-" kwota – [storno kosztu w części, dotyczącej grudnia]

Natomiast w grudniu Polecenie księgowania jest odwrotne, tzn.:

4-ka 301 " " kwota – [księgowanie kosztu w części, dotyczącej grudnia]

5-ki 490 " " kwota – [księgowanie kosztu w części, dotyczącej grudnia]

Czy takie księgowania można uznać za dopuszczalne?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX