Jak zaksięgować faktury dotyczące dwóch okresów sprawozdawczych?
PYTANIE
Faktury, które wpływają w styczniu księgujemy w styczniu, ale jeśli z treści faktury wynika, że usługa została wykonana w grudniu lub np. benzyna została zatankowana w grudniu lub abonament telefoniczny dotyczy w części grudnia, a w części stycznia, to w styczniu księgujemy polecenie księgowania, w którym księgujemy:
4-ka 301 "-" kwota – [storno kosztu w części, dotyczącej grudnia]
5-ki 490 "-" kwota – [storno kosztu w części, dotyczącej grudnia]
Natomiast w grudniu Polecenie księgowania jest odwrotne, tzn.:
4-ka 301 " " kwota – [księgowanie kosztu w części, dotyczącej grudnia]
5-ki 490 " " kwota – [księgowanie kosztu w części, dotyczącej grudnia]
Czy takie księgowania można uznać za dopuszczalne?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX