Jak zaksięgować fakturę wystawioną na spółkę a zapłaconą przez pracownika, jeżeli spółka uznała tylko część tej faktury?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 12 kwietnia 2016 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Pracownik spółki dokonał zakupu materiałów na rzecz spółki, faktura wystawiona na spółkę, pracownik zapłacił ze swoich pieniędzy. Pojawił się problem z zaksięgowaniem tej faktury, ponieważ spółka uznała tylko część kwoty z faktury. Przykład: faktura na 70 zł brutto: netto 56,91 zł, VAT 13,09 zł. Spółka uznała tylko 20 zł z tej faktury, pozostałe pracownik ma pokryć sam. Zaksięgowanie na rozrachunki tylko części kwoty (faktura jest na spółkę) może być problematyczne np. przy potwierdzeniu salda z kontrahentem.
Jak rozksięgować taką operację?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX