Jak zaksięgować dotację otrzymywaną w częściach na organizowanie szkoleń i zakup sprzętu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Mikulska Dorota
Odpowiedzi udzielono: 3 listopada 2010 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy fundacją Z fundacji szwedzkiej dostaliśmy pieniądze w ramach projektu (dotacji) na organizowanie szkoleń i zakup sprzętu. Dotacje dostajemy częściami przez okres dwóch lat z każdej części musimy się rozliczyć by uzyskać następną.

Jak zaksięgować wpłatę dotacji na rachunek bankowy?

Czy jeśli podpisanie umowy księgujemy: zobowiązania Wn 840 Rozliczenie międzyokresowe przychodów Ma postępujemy prawidłowy czy każdą transze księgować osobno?

Czy zakup sprzętu o dużej wartości możemy księgować bezpośrednio w koszty projektu czy poprzez amortyzację i sukcesywnie odpisywać z konta 840 Rozliczenie międzyokresowe przychodów?

Pragnę nadmienić iż na ww. dotację mamy wydzielone konta.

Sprzęt następnie użyczamy innej firmie celem wykonania zlecenia.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX