Jak zaksięgować częściowy odbiór towarów na podstawie faktur rozliczających, w sytuacji gdy wcześniej zapłacono zaliczkę?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Rodziewicz Ewa
Odpowiedzi udzielono: 5 stycznia 2011 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Osoba fizyczna prowadząca działalność dokonała zapłaty zaliczki na poczet dostawy towaru, otrzymała fakturę zaliczkową we wrześniu. Częściowa dostawa nastąpiła w październiku i listopadzie. Po każdej dostawie wystawiono fakturę rozliczającą (zerową). Dostawa dotyczy inwestycji w budowie.

Jak zaksięgować częściowy odbiór towarów na podstawie faktur rozliczających, w sytuacji gdy wcześniej zapłacono zaliczkę na poczet tych towarów według poniższego przykładu?

Faktura zaliczkowa: (brutto) 70.000 zł, (netto) 56.910,57 zł, (VAT) 13.089,43 zł

Faktura rozliczająca 1: (brutto) 24.600 zł, (netto) 20.000 zł (VAT) 4600 zł.

Faktura rozliczająca 2: (brutto) 24.600 zł, (netto) 20.000 zł, (VAT) 4600 zł.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX