Jak zaklasyfikować koszty budowy tablicy pamiątkowej w części finansowanej z budżetu urzędu miasta?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Niemiec Renata
Odpowiedzi udzielono: 30 grudnia 2014 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Inicjatorem powstania upamiętnienia mieszkańców Gminy X poległych na frontach I wojny światowej jest Stowarzyszenie. W założeniu upamiętnienie to jest cenotafem. W ramach realizacji swojej części zadania miasto (Urząd Miasta) zleciło: wykonanie w formie kamienia pamiątkowego pionowej tablicy stanowiącej element symbolicznego grobu ww. mieszkańców, jej montaż na cmentarzu. Tablica ta stanowi jedynie element tego symbolicznego grobu. Pozostaje do wykonania jeszcze uformowanie terenu, wykonanie podłoża, zakup elementów i montaż elementów granitowych i betonowych. Koszt tych prac prac zostanie pokryty ze środków Stowarzyszenia. Koszt tablicy oszacowano na kwotę 5000 zł brutto. W części został on pokryty przez miasto w kwocie netto 3.252,03 zł netto + 23% VAT, tj. 4000,00 zł brutto /Urząd Miasta nie odlicza z tego tytułu VAT i księguje cały wydatek w Koszty/ pozostały jej koszt - 1000 zł pokryło.

Czy wydatek Urzędu Miasta należy dokonać z paragrafu inwestycyjnego, czy też jako zakup usług (4300)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX