Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 30 kwietnia 2019 r.
Autor odpowiedzi: Pogoński Mariusz
Odpowiedzi udzielono: 20 grudnia 2017 r.

PYTANIE

Podatnik VAT dokonuje sprzedaży towarów na rzecz osób fizycznych, którą ewidencjonuje za pomocą kasy fiskalnej. Zdarza się, że klient chce dokonać reklamacji towaru lub jego zwrotu, dlatego też podatnik prowadzi osobną ewidencję zwrotu towaru wraz z podpiętymi oryginałami paragonów dokumentujących zakup towaru.

Jak zaewidencjonować zwrot gdy na paragonie jest kilka pozycji, a klient chce dokonać zwrotu jednej z nich?

Czy w odrębnej ewidencji dotyczącej zwrotów, dokonać zwrotu całego wystawionego paragonu, a na kasie fiskalnej jeszcze raz zaewidencjonować sprzedaż towaru niepodlegającego zwrotowi i nowy paragon przekazać klientowi?

Czy wystarczy w ewidencji zwrotów ująć tylko zwracany towar i załączyć oryginalny paragon?

Klient nie będzie jednak wtedy posiadał paragonu, dlatego jeśli chciałby zwrócić inny towar, który jest ujęty na tym paragonie to nie będzie miał takiej możliwości.

Czy wtedy można wykreślić z paragonu tylko pozycję podlegającą zwrotowi, skserować paragon, oryginał oddać w ręce klienta, natomiast w ewidencji zwrotów "na minus" ująć tylko zwracany towar i załączyć kopie paragonu?

Jakie postępowanie jest prawidłowe?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?