Jak zaewidencjonować wytworzenie środka trwałego w instytucji kultury?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Tomczyk Edward
Odpowiedzi udzielono: 19 maja 2014 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Instytucja kultury podpisała umowę na wykonanie odwiertu studni. Kwotę 20.000 zł płacimy z własnych dochodów, które zostały nam na dzień 31 grudnia 2013 r. czyli będzie to inwestycja, w wyniku której powstanie nowy środek trwały – studnia. Będzie ona amortyzowana stopniowo. Szczegółowy zakres prac obejmuje m.in.: - wykonanie wiercenia w rurach z zabudowaniem kolumny fulcowej z rur PCV, wykonie analiz granulometrycznych pobranych prób skał, wykonanie pompowania czyszczącego i pomiarowego, wykonanie analizy fizykochemicznej i bakteriologicznej wody, wykonanie obudowy studni, dostarczenie i montaż pompy studziennej, montaż skrzynki elektrycznej i jej wyposażenie, montaż kabla zasilającego.

Jaki powinien być zapis na fakturze, żeby nikt nie podważył, że nie jest to inwestycja, w wyniku której powstanie nowy środek trwały, tylko usługa obca, która powinna być sfinansowana ze środków bieżących?

Czy możliwy będzie zapis: wykonanie studni wraz z materiałami wg załączonej specyfikacji?

Oprócz tego w protokole odbioru będzie zapis, że w wyniku przeprowadzonych robót dokonano odbioru środka trwałego - studni zgodnie z umową. Myślę jednak, że wykonawca będzie chciał napisać: wykonanie odwiertu studni.

Czy któraś z tych wersji jest prawidłowa (musi powstać środek trwały - studnia)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX