Jak zaewidencjonować wytworzenie środka trwałego w instytucji kultury?
PYTANIE
Instytucja kultury podpisała umowę na wykonanie odwiertu studni. Kwotę 20.000 zł płacimy z własnych dochodów, które zostały nam na dzień 31 grudnia 2013 r. czyli będzie to inwestycja, w wyniku której powstanie nowy środek trwały – studnia. Będzie ona amortyzowana stopniowo. Szczegółowy zakres prac obejmuje m.in.: - wykonanie wiercenia w rurach z zabudowaniem kolumny fulcowej z rur PCV, wykonie analiz granulometrycznych pobranych prób skał, wykonanie pompowania czyszczącego i pomiarowego, wykonanie analizy fizykochemicznej i bakteriologicznej wody, wykonanie obudowy studni, dostarczenie i montaż pompy studziennej, montaż skrzynki elektrycznej i jej wyposażenie, montaż kabla zasilającego.
Jaki powinien być zapis na fakturze, żeby nikt nie podważył, że nie jest to inwestycja, w wyniku której powstanie nowy środek trwały, tylko usługa obca, która powinna być sfinansowana ze środków bieżących?
Czy możliwy będzie zapis: wykonanie studni wraz z materiałami wg załączonej specyfikacji?
Oprócz tego w protokole odbioru będzie zapis, że w wyniku przeprowadzonych robót dokonano odbioru środka trwałego - studni zgodnie z umową. Myślę jednak, że wykonawca będzie chciał napisać: wykonanie odwiertu studni.
Czy któraś z tych wersji jest prawidłowa (musi powstać środek trwały - studnia)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX