Jak zaewidencjonować transakcję dotycząca umowy partnerskiej zawartej w związku z realizacją projektu unijnego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kisielewska Justyna
Odpowiedzi udzielono: 30 marca 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W związku z podpisaniem przez gminę umowy o dofinansowanie projektu współfinansowanego ze środków EFS, a realizowanego w partnerstwie z podmiotem prywatnym (firmą doradczą pozyskującą środki UE) proszę o wyjaśnienie w jaki sposób gmina może przekazać środki na realizację projektu partnerowi?

Umowę o dofinansowanie podpisała tylko gmina i jest beneficjentem całości środków wynikających z umowy o dofinansowanie i również odpowiada za prawidłowe ich wydatkowanie. Gmina była zobowiązana podpisać umowę o partnerstwie na rzecz realizacji projektu z podmiotem prywatnym (partnerem). Umowa partnerstwa określa prawa i obowiązki beneficjenta i partnera. W § 7 umowy zawarty jest zapis, że środki finansowe odpowiadające wydatkom kwalifikowanym partnera zostaną przekazane na wyodrębniony rachunek bankowy partnera.

W związku z faktem, że partner prowadzi działalność gospodarczą gmina nie może udzielić mu dotacji, w jaki sposób zatem gmina powinna przekazać środki na realizację części projektu parterowi i rozliczać je, czy po stronie dochodowej oraz wydatkowej ująć całą kwotę dofinansowania czy tylko część beneficjenta, jak udokumentować wydatkowanie środków przez partnera w księgach beneficjenta (gminy)?

Jaką klasyfikację § przyjąć?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX