Jak wysłać pracowników spoza UE do innego kraju UE, tak aby podatki były płacone w Polsce?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 11 kwietnia 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Polska spółka chciałaby zatrudniać pracowników z Ukrainy i Turcji, a następnie wynajmować ich do firm holenderskich i niemieckich. Byliby to kierowcy pracujący dla zagranicznych firm transportowych.
Na jakich zasadach należałoby zatrudnić tych pracowników i w jaki sposób ich oddelegować do zagranicznej firmy, aby podatki były płacone w Polsce i aby ich wynagrodzenie nie było oskładkowane w innych krajach?
Polska spółka chciałaby także wypłacać tym pracownikom delegacje - na jakich zasadach wówczas powinno odbywać się świadczenie pracy i czy są jakieś istotne kwestie w tym temacie?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX