Jak wyliczyć zmianę stanu produktu, jeżeli spółka ewidencjonuje koszty na zespole 4, a w okresie sprawozdawczym otrzymała fakturę za najem pomieszczeń biurowych za cały rok?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Mikulska Dorota
Odpowiedzi udzielono: 17 września 2014 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jak wyliczyć zmianę stanu produktu w przypadku gdy spółka ewidencjonuje koszty na zespole 4, a w okresie sprawozdawczym spółka otrzymała fakturę VAT płatną przelewem za najem pomieszczeń biurowych (za okres grudzień-listopad następnego roku)?

Wartość netto wynosi 12.000 zł oraz naliczono PK - miesięcznej raty czynszu za najem pomieszczeń administracyjnych (rata za grudzień 1000 zł).

Czy w tej sytuacji koszt najmu za następny rok powinien zostać zaksięgowany w koszty na zespole 4 i rozliczone do wyniku jako rozliczenie kosztów poprzez zmianę stanu produktu?

Jak poprawnie zaewidencjonować powyższe zdarzenia?

Jak wygląda użycie konta rozliczenie międzyokresowe kosztów przy rozliczaniu stanu produktów?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX