Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Styczyński Rafał
Odpowiedzi udzielono: 11 marca 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Podatnik rozlicza się na podstawie KPiR. Jest usługodawcą w branży budowlanej.Faktury na zakup materiałów na potrzeby wykonywanych usług rejestruje w kol. 10, usługi swoich podwykonawców bez względu na to czy świadczą oni swoje usługi na bazie materiałów podatnika czy też częściowo sami zaopatrują się w potrzebne materiały rejestrowane są w kol.13. Na koniec roku występują roboty w toku nie zakończone zlecenia, na rzecz których poniesiono koszty również w postaci usług podwykonawców. Sprawa niewykorzystanych materiałów jest prosta - winna być ujęta remanencie rocznym.

W jaki sposób postąpić na koniec roku w sytuacji, gdy materiały pobrał podwykonawca, wykonał i zafakturował swoją usługę, która jest zewidencjonowana w kolumnie 13, ale podatnik nie wystawił jeszcze faktury sprzedażowej swojemu zleceniodawcy, bo usługa na dzień kończący rok jest wykonana tylko w części?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?