Nowość Jak wykazać sprzedaż bonów gminie?
PYTANIE
Firma, czynny podatnik VAT zamierza sprzedać urzędowi gminy 3 vouchery/bony na zakup swoich towarów, każdy o wartości 500 zł. Urząd gminy planuje podarować te vouchery szkołom. Vouchery będzie można zrealizować w ciągu 6 miesięcy od daty ich emisji. Szkoły będą mogły wybrać produkty z pełnej oferty naszej firmy. O wartości zakupów decydują same i może być ona niższa, równa lub wyższa wartości bonu.
Jak powinna wyglądać ewidencja - i na podstawie jakich dokumentów - tych transakcji:
1) przekazania bonu gminie,
2) sprzedaży towarów szkołom.
Jakie dokumenty wystawić gminie i szkołom?
Jak ująć te operacje w ewidencji JPK?
Jakie znaczenie z puntu podatkowego będzie miało niewykorzystanie bonu w pełnej wartości, przekroczenie wartości bonu podczas zakupów i całkowite niewykorzystanie bonu?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX