Nowość Jak wykazać sprzedaż bonów gminie?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kica Jolanta
Odpowiedzi udzielono: 27 czerwca 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma, czynny podatnik VAT zamierza sprzedać urzędowi gminy 3 vouchery/bony na zakup swoich towarów, każdy o wartości 500 zł. Urząd gminy planuje podarować te vouchery szkołom. Vouchery będzie można zrealizować w ciągu 6 miesięcy od daty ich emisji. Szkoły będą mogły wybrać produkty z pełnej oferty naszej firmy. O wartości zakupów decydują same i może być ona niższa, równa lub wyższa wartości bonu.

Jak powinna wyglądać ewidencja - i na podstawie jakich dokumentów - tych transakcji:

1) przekazania bonu gminie,

2) sprzedaży towarów szkołom.

Jakie dokumenty wystawić gminie i szkołom?

Jak ująć te operacje w ewidencji JPK?

Jakie znaczenie z puntu podatkowego będzie miało niewykorzystanie bonu w pełnej wartości, przekroczenie wartości bonu podczas zakupów i całkowite niewykorzystanie bonu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX