Jak wykazać korekty w JPK_V7M?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Jabłoński Mariusz
Odpowiedzi udzielono: 21 sierpnia 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Przedsiębiorca sprzedaje towary przez Internet - wysyłkowa sprzedaż (na platformie Allegro) na rzecz przedsiębiorców, jak również konsumentów. Sprzedaż konsumentom (klientom nie prowadzącym działalności gospodarczej) udokumentowana jest paragonem z kasy fiskalnej. W przypadku zwrotu, czy reklamacji towaru przedsiębiorca sporządza protokół zwrotu na podstawie wygenerowanych w systemie dokumentów (oświadczenie konsumenta o odstąpieniu od transakcji na odległość, drodze zwrotu itp.), niestety na protokole zwrotu nie ma podpisu klienta.Podpisuje go tylko przedsiębiorca. Oczywiście protokoły wystawione przez przedsiębiorcę ujęte są w ewidencji zwrotów towarów i uznanych reklamacji w danym miesiącu, w którym klient dokonał zwrotu.

Czy powyższe postępowanie przedsiębiorcy jest prawidłowe i czy daje możliwość rozliczenia zwrotów (obniżenia VAT należnego), pomimo braku podpisu klienta na protokole zwrotu, czy reklamacji?

Jak wykazać te zwroty w pliku VAT_JPK?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX