Nowość Jak wykazać dostawę do Meksyku?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kowalski Radosław
Odpowiedzi udzielono: 4 lipca 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Polski sprzedawca wysyła towar do kontrahenta z Meksyku, wysyłka jest na koszt klienta - towar trafia do magazynu wynajętego i działającego na rzecz klienta z Meksyku i jest tam składowany do czasu pobrania towaru przez klienta. Towar może być pobierany częściowo w zależności od potrzeb produkcyjnych klienta. Po pobraniu towaru klient informuje dostawcę o pobranych ilościach i w ramach umowy o samofakturowaniu wystawia fakturę sprzedaży.

Jak w Polsce powinna być rozpoznana taka dostawa?

Czy prawidłowym jest wykazanie eksportu w Polsce?

Jeśli tak to jakim dokumentem i kiedy należy wykazać taką transakcję biorąc pod uwagę samofakturowanie?

Czy konieczne jest rejestrowanie do VAT w Meksyku, biorąc pod uwagę specyfikację transakcji (magazyn wynajęty przez naszego klienta?

Jakie są obowiązki dokumentacyjne związane z tą transakcją?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX