Nowość Jak wykazać dostawę do Meksyku?
PYTANIE
Polski sprzedawca wysyła towar do kontrahenta z Meksyku, wysyłka jest na koszt klienta - towar trafia do magazynu wynajętego i działającego na rzecz klienta z Meksyku i jest tam składowany do czasu pobrania towaru przez klienta. Towar może być pobierany częściowo w zależności od potrzeb produkcyjnych klienta. Po pobraniu towaru klient informuje dostawcę o pobranych ilościach i w ramach umowy o samofakturowaniu wystawia fakturę sprzedaży.
Jak w Polsce powinna być rozpoznana taka dostawa?
Czy prawidłowym jest wykazanie eksportu w Polsce?
Jeśli tak to jakim dokumentem i kiedy należy wykazać taką transakcję biorąc pod uwagę samofakturowanie?
Czy konieczne jest rejestrowanie do VAT w Meksyku, biorąc pod uwagę specyfikację transakcji (magazyn wynajęty przez naszego klienta?
Jakie są obowiązki dokumentacyjne związane z tą transakcją?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX