Jak wygląda rozliczenie w VAT między gminą a spółką gminną?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 czerwca 2020 r.
Autor odpowiedzi: Andrzejowicz Marcin
Odpowiedzi udzielono: 26 stycznia 2017 r.

PYTANIE

Gmina z uwagi na zmianę przepisów prawa chce przekazać swojej spółce jako zamówienie in-house sprzątanie i odśnieżanie chodników na terenie gminy. Spółka wykonywałaby tą usługę, ponosiła koszty.

W jaki sposób powinno się rozliczyć takie zadanie?

Czy prawidłowym będzie wystawienie faktury VAT za sprzątanie i odśnieżanie chodników przez spółkę na gminę?

Czy nie wystawiać faktury i wtedy gmina wpłaci spółce wynagrodzenie za tą usługę w formie dotacji?

Gmina preferuje to drugie rozwiązanie - ale czy wtedy nie pojawi się problem z VAT?

Co w takiej sytuacji z odliczeniem VAT od faktur kosztowych np. za zakup soli do posypywania drogi?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX