Jak właściwie udzielić odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kucharski Dominik
Odpowiedzi udzielono: 7 grudnia 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Ośrodek Pomocy Społecznej w decyzjach zmieniających od listopada 2018 roku kwoty zasiłku pielęgnacyjnego zmienił (wskazał nową) datę wypłaty świadczenia z "24 dnia każdego miesiąca" na "do końca każdego miesiąca" (zgodnie z art. 26 ustawy o świadczeniach rodzinnych). W odpowiedzi na zmieniony termin wypłaty, w oparciu o art. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, Klientka drogą mailową wystąpiła do OPS z wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej z następującymi pytaniami: "1. Na podstawie jakich przepisów prawa dokonano tej zmiany - proszę o podanie konkretnych przepisów. 2. Jeżeli decyzja ta nie wynikała z przepisów prawa, proszę o informację, kto ją podjął, na jakiej podstawie i czym się kierował. Proszę o udostępnienie skanów wszystkich dokumentów w tej sprawie (pism, notatek służbowych, maili itp.), łącznie z dekretacjami. Ponadto proszę o informacje, ilu dzieci niepełnosprawnych takie przesunięcie terminu dotyczyło." Klientka poprosiła o odpowiedź drogą mailową. Decyzję o zmianie terminu wypłat Ośrodek Pomocy Społecznej podjął wewnętrznie, sugerując się również informacjami ze szkolenia, prawdopodobnie była również informacja z MRPiPS o zmianie terminów wypłaty świadczeń rodzinnych nie wskazując konkretnej daty wypłaty, lecz informacja ta do nas nie dotarła.

Jak właściwie udzielić odpowiedzi na złożony wniosek?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX