Jak właściwie rozdzielić zadania między OPS a gminę w związku z realizacją programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Wilk Jakub
Odpowiedzi udzielono: 12 stycznia 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Gmina od kilku lat zlecała realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. Do tej pory to kierownik GOPS merytorycznie opisywał wszystkie wydatki alkoholowe. Ale oryginały faktur, rachunków, podpisywanie umów zleceń z osobami pracującymi w świetlicach terapeutycznych należało do kompetencji gminy i znajdowało się w księgowości gminy (a nie GOPS). Dotychczas umowy zlecenia dla osób zatrudnionych w świetlicach podpisywał wójt gminy. Od 2024 roku gmina chce by całą realizację przejął GOPS.

Na jakich zasadach miałoby się do odbyć? Kto ma podpisywać umowy zlecenia? Na kogo mają być wystawiane faktury i rachunki? Kto zgłasza zatrudnione osoby ze świetlic do ubezpieczenia w Płatniku? i czy to ma być Płatnik GOPS czy gminy?

Proszę o wyjaśnienie, gdyż w żadnym ościennym samorządzie nie ma funduszu alkoholowego w strukturze GOPS, tam nadal fundusz alkoholowy jest w strukturze gmin

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX