Jak w zakładzie pracy wygląda sytuacja radnego po wygaśnięciu jego mandatu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Culepa Michał
Odpowiedzi udzielono: 23 sierpnia 2014 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zgodnie z art. 25 u.s.pow. po wygaśnięciu mandatu radnego, o którym mowa w art. 24, starostwo powiatowe przywraca radnego do pracy na tym samym lub równorzędnym stanowisku pracy, z wynagrodzeniem odpowiadającym wynagrodzeniu, jakie radny otrzymywałby, gdyby nie korzystał z urlopu bezpłatnego. Radny zgłasza gotowość przystąpienia do pracy w terminie 7 dni od dnia wygaśnięcia mandatu.

1)

Czy niezgłoszenie przez byłego radnego w terminie 7 dniowym gotowości przystąpienia do pracy skutkuje rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy?

2)

Jaki jest status byłego radnego, który zgłosi gotowość przystąpienia do pracy dopiero w siódmym dniu od wygaśnięcia mandatu? W jaki sposób prowadzić ewidencję czasu pracy byłego radnego w ciągu pierwszych 7 dni po wygaśnięciu mandatu?

3)

Czy w przypadku przywrócenia radnego do pracy na równorzędne stanowisko pracy, z wynagrodzeniem odpowiadającym wynagrodzeniu, jakie radny otrzymywałby, gdyby nie korzystał z urlopu bezpłatnego, wymaga zastosowania wypowiedzenia warunków umowy o pracę (zmiana nazwy stanowiska i zakresu obowiązków)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX