Jak w praktyce stosować nowe przepisy o dokonywaniu płatności poprzez rachunek bankowy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Krywan Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 1 maja 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jestem księgowa w biurze rachunkowym. Jestem po szkoleniu w zakresie nowych przepisów wchodzących od dnia 1.01.2017 r. dotyczących nowego limitu płatności między przedsiębiorcami.

Jak biura rachunkowe mają podejść do nowych przepisów?

Mamy umowy na czas nieokreślony ale nie wiemy ile czasu będziemy obsługiwać klienta. W skali miesiąca żadna płatność od klienta nie przekracza kwoty 15.000 zł, w skali roku też mi się to nie zdarza, ale jeżeli policzę okres trwającej umowy to przekraczam w niektórych przypadkach kwotę 15.000 zł.

Czy klienci od dnia 1.01.2017 r. powinni płacić przelewem?

Są to różne kwoty, od 150 zł miesięcznie do 800 zł miesięcznie (zależy od klienta). Wydaje mi się, że wolą ustawodawcy było, aby przy jednorazowej transakcji nie przekroczyć 15.000 zł, natomiast nie sumować umowy. Taka wątpliwość nasuwa się do rożnych rodzajów działalność, które prowadzimy: najmu z umowami na czas określony i nieokreślony, zakupy od hurtowni, z którą od dawna współpracujemy, jednak bez żadnej umowy?

Jak podejść do tego problemu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX