Jak ustalić termin płatności zaległości w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi?
PYTANIE
Właściciel nieruchomości ma złożoną deklarację na jedną osobę i zgodnie z terminami płatności uiszcza opłatę za jedną osobę. W związku z wątpliwościami co do liczby mieszkańców na tej nieruchomości wójt przeprowadza postępowanie. W wyniku postępowania wójt stwierdza, że nieruchomość była już od 1,5 roku zamieszkała przez dwie osoby i wydaje decyzję na podstawie art. 6o ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach- dalej u.u.c.p.g., naliczającą opłatę wstecz za dwie osoby. W związku z tym powstaje zaległość za tę jedną dodatkową osobę. W gminie ustalona jest miesięczna częstotliwość opłaty, z terminem do końca miesiąca.
Jaki termin płatności zaległości ma właściciel nieruchomości?
Czy są to terminy płatności, jakie obowiązują za tamte okresy, od kiedy na nieruchomości mieszkają już dwie osoby?
Czy określamy terminy płatności wstecz, tj. decyzja jest wydana w marcu 2016 r., a terminy płatności, począwszy od okresu zamieszkania drugiej osoby, czyli pierwszy od października 2014 r. termin płatności to 31 października 2014 r. i tak kolejno za każdy miesiąc?
Czy może termin płatności zaległości należy liczyć od dnia wydania decyzji?
Jeżeli tak, to jaki powinien być termin płatności zaległości od wydania decyzji?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX