Jak ustalić podstawę chorobowego podczas zawieszenia regulaminu wynagradzania?
PYTANIE
W firmie został zawieszony regulamin wynagradzania, w którym znajdowały się zasady wypłaty dodatków stażowych, dodatków funkcyjnych oraz premii o charakterze uznaniowym. Z porozumieniem ze Związkami Zawodowymi regulamin ten został zawieszony do końca roku 2020. Dodatki funkcyjne oraz stażowe na czas zawieszenia zostały wliczone do wynagrodzenia zasadniczego. Premia natomiast ma charakter uznaniowy i pomniejszania jest nieproporcjonalnie za okres choroby, a więc wliczana jest do podstawy chorobowego w kwocie faktycznie wypłaconej.
Jak ustalić podstawę chorobowego podczas zawieszenia regulaminu?
Czy wypłaconą premię trzeba w tym przypadku wyłączyć z podstawy i uznać ją jako składnik terminowy (utracony), który jest na chwilę ustalania podstawy niewypłacany - nie jest brany pod uwagę, jako należny pracownikowi?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX