Jak uregulować zasady rozliczania niedopracowanych do pełnego wymiaru godzin?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Suchanowska Joanna
Odpowiedzi udzielono: 8 listopada 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracujemy w podstawowym systemie czasu pracy od poniedziałku do piątku. Wszystkie soboty są wolne. Okres rozliczeniowy wynosi 2 m-ce. Pracujemy według tzw. ruchomego czasu pracy tj. pomiędzy godz. 7.00 a 17.00 w trakcie, którego pracownicy są zobowiązani do przepracowania dobowej 8-godzinnej normy czasu pracy. Pracodawca wprowadził rejestrację czasu pracy poprzez elektroniczne czytniki. Pracodawca wprowadził możliwość niedoborów czasu pracy do 1 godziny w całym okresie rozliczeniowym. Natomiast niedomiar godzin czasu pracy ponad 1 godzinę traktowany jest jako nieobecność nieusprawiedliwiona. Za tą nieobecność pracodawca potrąca wynagrodzenie po zakończonym okresie rozliczeniowym.Czy takie zapisy w całym okresie rozliczeniowym tj. 2 miesięcznym są dopuszczalne w Regulaminie Pracy? Jeśli pracownik w pierwszym miesiącu okresu rozliczeniowego nie przepracował np.2 godzin /usprawiedliwione prywatne wyjście u przełożonego /, chciałby te 2 godziny na swój wniosek odpracować w drugim miesiącu okresu rozliczeniowego, czy pracodawca rozliczając czas pracy takiego pracownika musi te 2 godziny nieprzepracowane potrącić w pierwszym miesiącu okresu rozliczeniowego, a w drugim miesiącu okresu rozliczeniowego dodatkowo zapłacić za 2 odpracowane godziny z poprzedniego miesiąca. Czy jeśli będzie zapis w Regulaminie Pracy, że istnieje możliwość odpracowania tych np. 2 godzin w następnym miesiącu okresu rozliczeniowego, to nie wpłynie to na przeliczanie wynagrodzenia w żadnym miesiącu w przyjętym okresie rozliczeniowym.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX