Jak uregulować kwestię podpisywania decyzji podatkowych przez zastępcę burmistrza podczas nieobecności burmistrza?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 4 października 2021 r.
Autor odpowiedzi: Kosicki Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 4 marca 2021 r.

PYTANIE

Zastępca burmistrza w regulaminie organizacyjnym ma przypisane zadania m.in. nadzór nad podległymi mu bezpośrednio komórkami organizacyjnymi urzędu. Ponadto w regulaminie tym znajdują się następujące zapisy: 1. Zastępca burmistrza podejmuje czynności kierownika urzędu pod nieobecność burmistrza. 2. Zastępca burmistrza wykonuje inne zadania, polecenia lub działa z upoważnienia burmistrza. Zastępca posiada również szereg upoważnień i pełnomocnictw. W żadnym z nich nie ma m.in. upoważnienia do wykonywania zadań organu podatkowego. W jednym z pełnomocnictw określenie, że jest upoważniony do załatwiania spraw z zakresu administracji publicznej ale mamy wątpliwości, czy obejmuje to też zadania organu podatkowego czyli podpisywanie decyzji podatkowych, umorzeń, ulg itp.

Czy podczas nieobecności burmistrza - przy takich zapisach regulaminu - zastępca burmistrza może zastępować również organ podatkowy i podpisywać jako zastępca burmistrza również decyzje podatkowe?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX