Jak uniknąć odpowiedzialność finansowej dyrektora w związku z pomyłką przy podpisaniu umowy z nauczycielem (kwestia wynagrodzenia)?
PYTANIE
Do końca sierpnia bieżącego roku pełniłam funkcję dyrektora przedszkola. Obecnie przebywam na urlopie zdrowotnym, a przedszkolem kieruje inna, wybrana w konkursie osoba.
Zatrudniając od września 2004 roku nauczycielkę podpisałam umowę zawierającą błąd w zakresie wysokości uposażenia. Nauczycielka posiada wykształcenie licencjackie, a otrzymywała zgodnie z błędym wpisem uposażenie na poziomie magisterskim.
Błąd został wykryty dopiero kilka dni temu - w grudniu 2005 roku.
Jak zostałam poinformowana, nadpłacona nauczycielce kwota musi być zwrócona (do budżetu przedszkola) proporcjonalnie do przepracowanych miesięcy przeze mnie i panią - obecnie pełniącą funkcję dyrektora.
Jaka jest możliwość nie obciążania nas tym zobowiązaniem?
Dyrektorem byłam ponad 13 lat. Sumiennie wypełniałam swoje obowiązki, nigdy nie zdarzyła mi się taka pomyłka.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX