Jak ujmować w PKPiR koszty związane z modernizacją mieszkania przez flipera?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Klimek Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 29 sierpnia 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą opodatkowaną podatkiem liniowym na KPIR. Podatnik zakupuje mieszkania, zajmuje się ich remontem/ wyposażeniem oraz dalszą odsprzedażą. Podatnik ponosi koszty takie jak zakup mieszkania, materiały do jego wykończenia, wyposażenie w postaci mebli i AGD (które ujmowane są w kol. 10 KPIR), koszty uboczne takie jak koszty notarialne, koszty transportu od materiałów, reklamówki ze sklepów (ujęte w kol. 11 KPIR) oraz koszty takie jak usługi remontowe, pośrednictwo sprzedażowe, opłaty za media (prąd, ogrzewanie), koszty związane z ogłoszeniem mieszkania na odpowiednich portalach (gratka, olx) (ujęte w kol.13 KPIR).

Czy podział kosztów na kolumny jest prawidłowy? Czy wszystkie koszty (nawet usługi i koszty uboczne) powinny zostać ujęte w jednej kolumnie (10)? Czy dokonując spis z natury na koniec roku, podatnik powinien ująć wszystkie koszty związane z danym mieszkaniem na inwenturze czy tylko te, które ujmowane są w kolumnie 10 KPiR?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX