Jak ujmować podatkowo wymieniane w urządzeniach podzespoły, które uległy uszkodzeniu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Waślicki Tadeusz
Odpowiedzi udzielono: 27 listopada 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy autoryzowanym serwisem urządzeń sprzedawanych przez producenta. Producent udziela gwarancji na sprzedane urządzenie klientowi, a następnie zleca nam opiekę serwisową w czasie udzielonej klientowi gwarancji na zasadzie stałej opieki serwisowej fakturowanej przez Nas co miesiąc w formie ryczałtu. Momentem przejęcia przez nas urządzenia w obsługę gwarancyjna jest jego uruchomienie.

Jak ujmować podatkowo wymieniane w urządzeniach podzespoły, które uległy uszkodzeniu?

Nasz serwis kupuje od producenta urządzenia podzespoły do niego na zapas i ewidencjonuje je na swoim magazynie, następnie w przypadku awarii urządzenia i konieczności wymiany zepsutego podzespołu w urządzeniu, które uległo zepsuciu następuje zużycie tej części z naszego magazynu w ramach naszej obsługi serwisowej. Wymontowana zepsuta część oddawana jest do producenta urządzenia, producent reklamuje oddany podzespół u swojego dostawcy, w przypadku uznania reklamacji oddaje nam część nowa wolną od wad.

Jak powinniśmy traktować te operacje tj. zużycia części, podzespołu z naszego magazynu wcześniej kupionego od producenta urządzenia (czy są kosztem w momencie zużycia), na którą również jest gwarancja i tego podzespołu, który wraca do nas od producenta urządzenia po uznaniu reklamacji przez pierwotnego dostawce danego podzespołu (czy korekta kosztu, czy przychód i po jakiej wartości), co jeśli pierwotny dostawca podzespołu nie uzna gwarancji?

Jakie dokumenty mają być wystawione, żeby prawidłowo przedstawić przebieg operacji gospodarczej?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX