Jak ujmować koszty dotyczące otwieranych w styczniu sklepów, które firma poniosła w grudniu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Leszczyńska-Trochonowicz Dagmara
Odpowiedzi udzielono: 21 stycznia 2010 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Prowadzimy działalność w formie spółki z o.o. Działalność rozpoczęliśmy w 2009 r. Jeden sklep otworzyliśmy w grudniu 2009 r. Otwarcie kolejnych sklepów planowane jest w styczniu i marcu 2010 r. Koszty inwestycyjne w lokalach są rozliczane osobno.

Mamy wątpliwości jak rozliczyć koszty bieżące poniesione w 2009 r., a dotyczące punktów rozpoczynających działalność w 2010 r. Są to np. czynsz, ogłoszenia o naborze pracowników, badania lekarskie pracowników, reklama w prasie, wynagrodzenia pracowników za grudzień którzy już rozkładają towary w sklepie, który zostanie otwarty w styczniu, wynagrodzenia zaopatrzeniowca.

Jak zgodnie z ustawą o rachunkowości ujmować koszty dotyczących sklepów rozpoczynających działalność w 2010 r.? Czy w zespole 4, czy też może na RMK?

Jak te wydatki powinnam zaprezentować w rachunku wyników i bilansie za 2009 r.?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX