Jak ujmować koszty dotyczące otwieranych w styczniu sklepów, które firma poniosła w grudniu?
PYTANIE
Prowadzimy działalność w formie spółki z o.o. Działalność rozpoczęliśmy w 2009 r. Jeden sklep otworzyliśmy w grudniu 2009 r. Otwarcie kolejnych sklepów planowane jest w styczniu i marcu 2010 r. Koszty inwestycyjne w lokalach są rozliczane osobno.
Mamy wątpliwości jak rozliczyć koszty bieżące poniesione w 2009 r., a dotyczące punktów rozpoczynających działalność w 2010 r. Są to np. czynsz, ogłoszenia o naborze pracowników, badania lekarskie pracowników, reklama w prasie, wynagrodzenia pracowników za grudzień którzy już rozkładają towary w sklepie, który zostanie otwarty w styczniu, wynagrodzenia zaopatrzeniowca.
Jak zgodnie z ustawą o rachunkowości ujmować koszty dotyczących sklepów rozpoczynających działalność w 2010 r.? Czy w zespole 4, czy też może na RMK?
Jak te wydatki powinnam zaprezentować w rachunku wyników i bilansie za 2009 r.?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX