Jak ująć zakup kompletnego wyposażenia zafakturowanego całościowo pod jedną pozycją?
Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2021 r.
Odpowiedzi udzielono: 19 sierpnia 2020 r.
PYTANIE
Osoba prowadząca działalność gospodarczą na PKPiR chce wynająć spółce w pełni wyposażone biuro. Przedsiębiorca zakupił wyposażenie biura od poprzedniego najemcy, który zafakturował całość pod jedną pozycją (szafy, biurka, krzesła, rolety, obrazy i inne drobne elementy).
Jak przedsiębiorca najbezpieczniej powinien rozliczyć taki zakup w PKPiR, jeśli całość kosztowała 20.000 zł, ale nie spełniała definicji jednego kompletnego środka trwałego?
Zamierza to wyposażenie wynajmować przez rok, a potem (w kolejnym roku) odsprzedać całość.
Jak powinien w kolejnym roku rozliczyć sprzedaż tego wyposażenia w PKPiR?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX