Jak ująć zakup kompletnego wyposażenia zafakturowanego całościowo pod jedną pozycją?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2021 r.
Autor odpowiedzi: Krywan Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 19 sierpnia 2020 r.

PYTANIE

Osoba prowadząca działalność gospodarczą na PKPiR chce wynająć spółce w pełni wyposażone biuro. Przedsiębiorca zakupił wyposażenie biura od poprzedniego najemcy, który zafakturował całość pod jedną pozycją (szafy, biurka, krzesła, rolety, obrazy i inne drobne elementy).

Jak przedsiębiorca najbezpieczniej powinien rozliczyć taki zakup w PKPiR, jeśli całość kosztowała 20.000 zł, ale nie spełniała definicji jednego kompletnego środka trwałego?

Zamierza to wyposażenie wynajmować przez rok, a potem (w kolejnym roku) odsprzedać całość.

Jak powinien w kolejnym roku rozliczyć sprzedaż tego wyposażenia w PKPiR?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX