Jak ująć w remanencie likwidacyjnym nieruchomość, od której nabycia nie przysługiwało odliczenie VAT, ale po zakupie przeprowadzono modernizację budynku i remonty, od których VAT odliczono?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Klimek Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 3 lipca 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Planuję zlikwidować działalność gospodarczą w roku 2019. W ewidencji środków trwałych posiadam lokal użytkowy zakupiony w roku 2009 za kwotę 100 000,00 zł. Od nabycia nie przysługiwało mi prawo do odliczenia VAT (zakup za fakturę VAT ze stawką ZW) po zakupie przeprowadzono bieżące remonty polegające na wymianie drzwi, okien, podłóg w kwocie 29483,56 łącznej, od których przysługiwało mi prawo do odliczenia. W roku 2009 wymieniono również piec na kwotę 16399,00 zł (przysługiwało prawo do odliczenia VAT). W roku 2011 przeprowadzono modernizację polegającą na wymianie bramy garażowej na kwotę 8780,49 zł oraz bieżące remonty - wymiana okien na kwotę 5033,30.

Jak wykazać w remanencie likwidacyjnym tę nieruchomość?

Czy powstaje w tej sytuacji obowiązek podatkowy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX