Jak ująć w PKPiR zdarzenia gospodarcze dotyczące zakupu środka trwałego sfinansowanego częściowo dotacją z Urzędu Pracy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2023 r.
Autor odpowiedzi: Dziudzik Sławomir
Odpowiedzi udzielono: 18 lipca 2023 r.

PYTANIE

Podatnik zakupił do działalności gospodarczej stanowisko diagnostyczne za kwotę 48 000,00 zł. Zakup powyższy zostanie dofinasowany z Urzędu Pracy w kwocie 38 000,00 zł po skierowaniu pracownika na stworzone nowe stanowisko z wykorzystanie tego urządzenia. Podatnik został dodatkowo zobowiązany do podpisania oświadczenia o nie odliczeniu podatku VAT zawartego w fakturze zakupu. Jak należy ująć w KPiR powyższe zdarzenia tj. fakturę zakupu i późniejszą kwotę dofinasowania.

Czy zasadnym jest zakaz odliczania VAT zawarty w fakturze zakupu w pełnej kwocie kiedy kwota dofinasowania jest niższa?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX