Jak ująć w księgach rachunkowych zakup środków trwałych i oprogramowania finansowanego z funduszu celowego uczelni wyższej?
PYTANIE
W uczelni, w wyniku podziału zysku netto, utworzony został fundusz celowy, którego środki przeznaczone zostaną na finansowanie działań pro-jakościowych realizowanych w obszarze dydaktyki i badań naukowych. Dochodami funduszu mogą być również środki pochodzące z wpłat i darowizn osób fizycznych i prawnych. Prowadzimy ewidencję kosztów na kontach zespołu 4 i 5.
Czy finansowane z tego funduszu wydatki na zakupu materiałów, na szkolenia, delegacje itp. należy księgować bezpośrednio z dokumentów źródłowych na zmniejszenie funduszu (po stronie debetowej) czy ujmować na zasadach ogólnych (w koszty)?
Jak ująć w księgach rachunkowych zakup środków trwałych i oprogramowania, które chcemy sfinansować z tego funduszu?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX