Jak ująć w księgach rachunkowych zakup środków trwałych i oprogramowania finansowanego z funduszu celowego uczelni wyższej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Tomczyk Edward
Odpowiedzi udzielono: 25 listopada 2015 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W uczelni, w wyniku podziału zysku netto, utworzony został fundusz celowy, którego środki przeznaczone zostaną na finansowanie działań pro-jakościowych realizowanych w obszarze dydaktyki i badań naukowych. Dochodami funduszu mogą być również środki pochodzące z wpłat i darowizn osób fizycznych i prawnych. Prowadzimy ewidencję kosztów na kontach zespołu 4 i 5.

Czy finansowane z tego funduszu wydatki na zakupu materiałów, na szkolenia, delegacje itp. należy księgować bezpośrednio z dokumentów źródłowych na zmniejszenie funduszu (po stronie debetowej) czy ujmować na zasadach ogólnych (w koszty)?

Jak ująć w księgach rachunkowych zakup środków trwałych i oprogramowania, które chcemy sfinansować z tego funduszu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX