Jak ująć w księgach rachunkowych koszty pierwszej wpłaty z umowy, rat leasingowych oraz dodatkowe koszty poniesione przez spółkę?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Jurczyga Maciej
Odpowiedzi udzielono: 15 stycznia 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zawarliśmy w lipcu 2018 r. umowę leasingową na montaż namiotu modułowego z dachem pokrytym plandeką (zadaszenie laguny na oczyszczalni). Umowa leasingowa zawarta na okres 48 miesięcy. Dokonaliśmy pierwszą wpłatę w wysokości 57.474 zł i co miesiąc wpłacamy raty leasingowe. Po zakończeniu spłaty w 2022 r. namiot zostanie naszą własnością po dokonaniu wykupu. Z tytułu montażu Spółka poniosła dodatkowo koszty nadzoru inwestorskiego, pomiarów geodezyjnych.

Jak należy ująć w księgach rachunkowych koszty pierwszej wpłaty oraz rat leasingowych oraz dodatkowe koszty poniesione przez spółkę?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX