Jak ująć w ewidencji księgowej zakup w postępowaniu przetargowym specjalistycznego sprzętu medycznego?
PYTANIE
W listopadzie złożyłam zapytanie ofertowe na specjalistyczny sprzęt wraz z oprogramowaniem do prowadzenia terapii metodą EEG Biofeedback. Otrzymałam od Firmy EEG Instytut ogólnikową ofertę uwzględniającą koszt podstawowego wyposażenia NEXUS -4 oraz dodatkowych urządzeń. Warunkiem zakupu było również szkolenie pracownika. W grudniu złożyłam zamówienie na system NeXus 4 oraz dodatkowe akcesoria z oferty. Zamówienie obejmowało także koszty szkolenia pracownika:
- Kurs podstawowy EEG Biofeedback I stopnia,
- Kurs obsługi NEXUSA,
- Kurs EEG Biofeedback II stopnia.
Łącznie Instytut EEG wystawił mi faktury na kwotę ponad 32.000 zł na akcesoria do BFB.
Zwróciłam się z prośbą o szczegółową specyfikację realizacji zamówienia określającą ceny na poszczególne elementy systemu, które należy wpisać do Księgi Inwentarzowej poradni. Prosiłam również o certyfikaty bezpieczeństwa i instrukcje obsługi w języku polskim. Wartościowe wyposażenie wymaga szczegółowej ewidencji w Księdze inwentarzowej oraz Ewidencji środków trwałych. Fakturę wystawiono w grudniu. Sprzęt zaś dostarczony został dopiero w styczniu.
Firma odmówiła mi sporządzenia specyfikacji.
W jaki sposób należy zaksięgować zakup i czy zasadne jest domaganie się wyszczególnienia cen akcesoriów zakupionych do wspomagania terapii?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX