Jak ująć w ewidencji księgowej jednostki budżetowej umowę faktoringu?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 6 sierpnia 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Jednostka budżetowa zawarła umowę z firmą A na świadczenie usług. Jednocześnie podpisana została umowa faktoringu z bankiem, w której firma A jest faktorantem, firma B (bank) jest faktorem a jednostka C jest jednostką budżetową (czyli dłużnikiem). Jednostka C po otrzymaniu faktury wystawionej przez firmę A musi dokonać zapłaty faktury.
Jak należy zaewidencjonować powyższe zdarzenie w księgach rachunkowych?
Jak jednostka budżetowa powinna zaksięgować taką fakturę oraz jej zapłatę?
Jak dokonać zapisu rozliczeń na koncie 201 w stosunku do ww. firm i tym samym kto powinien być wpisany w transakcji przelewu jako odbiorca - faktorant czy faktor (bank)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX