Jak ująć w ewidencji księgowej budżetu jednostki samorządu terytorialnego błędnie zaewidencjonowaną operację dotyczącą roku ubiegłego?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 25 czerwca 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
W 2010 r. całość wydatków tzn. kwota netto z faktury oraz VAT ewidencjonowany był na koncie 902. Po zamknięciu ksiąg rachunkowych i zatwierdzeniu sprawozdania z wykonania budżetu za ten rok, w roku następnym uzyskano informację że ww. wydatki powinny być ewidencjonowane w kwocie netto na koncie 902, ponieważ VAT może być odzyskany.
W jaki sposób dokonać korekty ww. wydatków, czy dopuszczalny jest dekret 224/960 korygujący kwotę VAT, który wpłyną w 2012 r. na rachunek bankowy gminy?
Jak ująć w ewidencji księgowej budżetu jednostki samorządu terytorialnego błędnie zaewidencjonowaną operację dotyczącą roku ubiegłego?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX