Jak ująć podatkowo i księgowo koszty związane z opracowaniem do Urzędu Patentowego dokumentacji zgłoszeniowej wynalazku?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Niedźwiedzka Małgorzata
Odpowiedzi udzielono: 8 lutego 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jak ująć podatkowo i księgowo koszty poniesione przez spółkę z o.o. w listopadzie i grudniu związane z opracowaniem do Urzędu Patentowego RP dokumentacji zgłoszeniowej wynalazku (wartość netto 7000 zł), opracowaniem umowy o współwłasności prawa do patentu (wartość netto 2200 zł), opłatą za dokonanie zgłoszenia wynalazku i zezwolenia w sprawie uzyskania patentu (ok. 1000 zł)?

Czy kwoty te można od razu zaliczyć w koszty czy trzeba będzie je doliczyć do wartości niematerialnych i prawnych jako wartość patentu, gdy już zostanie uzyskany i dopiero wtedy odliczać w koszty jako odpisy amortyzacyjne?

W jakiej pozycji bilansu należy wykazać te wydatki na koniec roku, jeśli nie można ująć ich bezpośrednio w kosztach?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX