Jak ująć podatkowo i księgowo koszty związane z opracowaniem do Urzędu Patentowego dokumentacji zgłoszeniowej wynalazku?
PYTANIE
Jak ująć podatkowo i księgowo koszty poniesione przez spółkę z o.o. w listopadzie i grudniu związane z opracowaniem do Urzędu Patentowego RP dokumentacji zgłoszeniowej wynalazku (wartość netto 7000 zł), opracowaniem umowy o współwłasności prawa do patentu (wartość netto 2200 zł), opłatą za dokonanie zgłoszenia wynalazku i zezwolenia w sprawie uzyskania patentu (ok. 1000 zł)?
Czy kwoty te można od razu zaliczyć w koszty czy trzeba będzie je doliczyć do wartości niematerialnych i prawnych jako wartość patentu, gdy już zostanie uzyskany i dopiero wtedy odliczać w koszty jako odpisy amortyzacyjne?
W jakiej pozycji bilansu należy wykazać te wydatki na koniec roku, jeśli nie można ująć ich bezpośrednio w kosztach?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX