Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny do: 31 grudnia 2017 r.
Autor odpowiedzi: Bartosiewicz Adam
Odpowiedzi udzielono: 25 marca 2014 r.

PYTANIE

Spółka akcyjna zawarła umowę leasingu operacyjnego na 4 lata z opłatą wstępną 25%. Umowa zawiera możliwość przeniesienia własności na leasingobiorcę, odpisów amortyzacyjnych dokonuje leasingodawca. Leasing zakwalifikowaliśmy jako operacyjny wg przepisów podatkowych. W tym samym dniu co zawarcie umowy leasingowej leasingodawca dostarczył nam osobną fakturę za wyposażenie dodatkowe na ponad 7000 zł (w tym: koło dojazdowe, bagażnik na reling, klin, klucz, dywaniki, pasek podnośnik).

Jak w myśl przepisów podatkowych należy potraktować taką fakturę? Amortyzować czy można jednorazowo w koszty zaliczyć?

Moje wątpliwości budzi jedynie art. 13 ustawy o CIT, w części dotyczącej "Środki trwałe uważa się za ulepszone, gdy suma wydatków poniesionych na ich przebudowę, rekonstrukcję, adaptację lub modernizację w danym roku podatkowym przekracza 3500 zł i wydatki te powodują wzrost wartości użytkowej w stosunku do wartości z dnia przyjęcia ..." gdyż tutaj jest przypadek gdy sama część peryferyjna nie przekracza 3500 zł, jednak suma wydatków od początku roku przekracza 3500 zł.

Czy opłatę wstępną należy również rozłożyć na 4 lata jak raty, czy można jednorazowo wliczyć w koszty?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów prezentację