Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Andrzejowicz Marcin
Odpowiedzi udzielono: 2 kwietnia 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy Polską spółką VAT. Sprzedaliśmy towar polskiej firmie w 12/2020 i w tym miesiącu dostarczyliśmy go z magazynu naszej centrali ze Szwecji do Polski od razu do klienta. W grudniu zanim towar został dostarczony udzieliliśmy 15% upustu dla tej sprzedaży - uzgodnienie mailowe i telefoniczne. Faktura sprzedaży z 23% VAT została do tej transakcji wystawiona w 1/2021 na błędną kwotę bez upustu. Następnie kilka tygodni później, ale nadal w styczniu, wystawiliśmy fakturę korygującą do tej faktury korygując sprzedaż do zera i w tym samym dniu wystawiliśmy fakturę sprzedaży jeszcze raz już na poprawną wartość sprzedaży uwzględniającą upust. Klient oba dokumenty dostał w styczniu. Nie zawarliśmy żadnego porozumienia z klientem w zakresie nowych przepisów VAT.

Kiedy powinniśmy w JPK rozliczyć korektę faktury i drugą poprawną fakturę sprzedaży?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?