Jak ująć korektę w przypadku transakcji wiążącej się z przemieszczeniem towaru ze Szwecji do Polski?
PYTANIE
Jesteśmy Polską spółką VAT. Sprzedaliśmy towar polskiej firmie w 12/2020 i w tym miesiącu dostarczyliśmy go z magazynu naszej centrali ze Szwecji do Polski od razu do klienta. W grudniu zanim towar został dostarczony udzieliliśmy 15% upustu dla tej sprzedaży - uzgodnienie mailowe i telefoniczne. Faktura sprzedaży z 23% VAT została do tej transakcji wystawiona w 1/2021 na błędną kwotę bez upustu. Następnie kilka tygodni później, ale nadal w styczniu, wystawiliśmy fakturę korygującą do tej faktury korygując sprzedaż do zera i w tym samym dniu wystawiliśmy fakturę sprzedaży jeszcze raz już na poprawną wartość sprzedaży uwzględniającą upust. Klient oba dokumenty dostał w styczniu. Nie zawarliśmy żadnego porozumienia z klientem w zakresie nowych przepisów VAT.
Kiedy powinniśmy w JPK rozliczyć korektę faktury i drugą poprawną fakturę sprzedaży?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX