Jak udzielić zamówienia na usługi promocji konkretnych wydarzeń dot. promocji jednego projektu, organizowanych przez różne podmioty mające wyłączne prawo do sprzedaży usług promocyjnych na konkretne wydarzenie?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Wolski Mariusz
Odpowiedzi udzielono: 15 stycznia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Kwestia dotyczy zakupu w ciągu roku kilkunastu usług promocyjnych celem promocji konkretnego projektu w ramach konkretnych, różnych wydarzeń wpisujących się tematycznie w projekt, organizowanych przez różne podmioty, które jako jedyne mają prawo do sprzedaży usług promocyjnych na konkretne wydarzenie, w ramach którego mają być realizowane usługi promocji.

Czy ze względu na indywidualny charakter poszczególnych wydarzeń oraz ich wartość nieprzekraczającą każdorazowo kwoty 30.000 euro dopuszczalnym jest traktowanie poszczególnych zakupów oddzielnie i stosowanie do nich art. 4 pkt 8 p.z.p.?

Czy można przyjąć, że indywidualny charakter zamówienia oraz czas realizacji świadczy o tym, że jest to zamówienie nieporównywalne i nie łączy się z innymi zamówieniami, a tym samym wartość zamówienia należy określać do poszczególnych wydarzeń?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX