Jak udzielić pełnomocnictwa pracownikowi, aby nie wnosić każdorazowo opłaty skarbowej występując do US o zaświadczenie o braku zaległości?
PYTANIE
Występując do US o zaświadczenie o braku zaległości musimy każdorazowo opłacić opłatę skarbową 21 zł i 17 zł za pełnomocnictwo dla pracownika za odbiór zaświadczenia z US (odbiera za każdym razem ten sam pracownik). Czy US nie może wysłać nam zaświadczenia pocztą? Chodzi o wyspecjalizowany woj. US, siedziba firmy jest w innej miejscowości. Czy można złożyć ogólne pełnomocnictwo, rejestrowane w MF na wybranego pracownika do różnych obowiązków tj. odbioru zaświadczeń o braku zaległości, składania wyjaśnień, korekty złożonych deklaracji? Na jakim formularzu, w jakim trybie, jakie są koszty i forma takiego pełnomocnictwa, jaka jest procedura takiego ogólnego pełnomocnictwa? Jak zoptymalizować koszty uzyskiwania zaświadczenia o braku zaległości? W jakim przypadku wystąpiłoby zwolnienie z opłaty skarbowej przy wydawaniu takiego zaświadczenia, jesteśmy Zpchr, który korzysta ze zwolnienia w opłatach np na PCC lub podatku od nieruchomości.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX