Jak traktować wyjazd pracowników na szkolenie do firmy do Szwajcarii?
PYTANIE
Firma szwajcarska X posiada 100% udziałów w polskiej firmie Y. Firma matka X zamawia maszyny w firmie-córce Y. Maszyny sprzedawane są do klientów na całym świecie.
Jak traktować:
1. wyjazd pracowników firmy Y na szkolenie do firmy X do Szwajcarii? Czasami pracownicy uczestniczą tylko w szkoleniu, a czasami podczas szkolenia muszą wykonać detal próbny na maszynie.
2. wyjazd pracowników firmy Y na uruchomienie lub serwis maszyn wyprodukowanych przez firmę Y, które zostały sprzedane firmie X, a następnie do obcej firmy do UE lub poza UE?
3. wyjazd pracowników firmy Y na serwis maszyn do klientów firmy X (sprzedaż usług serwisowych)?
Dotychczas wszelkie wyjazdy były rozliczane jako delegacja służbowa z dietą zagraniczną.
Czy powinno być jednak rozliczone jako delegowanie?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX