Jak traktować przychód z tytułu dotacji na środki trwałe w sytuacji, gdy niektóre z dotowanych środków trwałych zostały wyłączone z użytkowania?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gientka Mikołaj
Odpowiedzi udzielono: 23 marca 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka w ramach Programu Operacyjnego Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 otrzymała dotację na środki trwałe (budynki, maszyny, urządzenia). Spółka w części finansowała zakup tych aktywów. Po rozpoczęciu faktycznego używania nowych środków trwałych oraz po uzyskaniu środków z programu, spółka rozlicza bilansowo przychód z tytułu dotacji w miesięcznych ratach odpowiadających ratom amortyzacji środków. Jednak, niektóre z dotowanych środków trwałych zostały wyłączone z użytkowania. Jako nieużywane, powinny zostać wyłączone z amortyzacji.

Jak w takiej sytuacji traktować przychód z tytułu dotacji? Czy przy braku miesięcznej raty amortyzacji, nadal należy rozliczać miesięczną ratę przychodu z dotacji?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX