Jak traktować przesyłki niedoręczone wysłane przez organ administracji publicznej po zawieszeniu fikcji doręczenia z powodu pandemii koronawirusa?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 19 sierpnia 2020 r.
Autor odpowiedzi: Wilk Jakub
Odpowiedzi udzielono: 10 września 2020 r.

PYTANIE

Pytanie dotyczy interpretacji art. 5 i art. 11 ustawy z 24.07.2020 r. o zmianie ustawy o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1423) – dalej u.z.u.d.p.

Czy, na podstawie art. 11 ust. 1 u.z.u.d.p. przesyłki wysłane przez organ administracji publicznej, niedoręczone przed dniem wejścia w życie u.z.u.d.p., wysłane tylko jeden raz, uznaje się za doręczone z dniem 4.09.2020, czy z dniem 19.09.2020?

Powołany przepis czytam w ten sposób, że ustawa wchodzi w życie w dniu 4.09.2020 - w związku z treścią art. 13 u.z.u.d.p., tj. 14 dni od ogłoszenia (20.08.2020), a doręczenie uznaje się za dokonane po upływie 14 dni od wejścia tej ustawy w życie, czyli + 14 dni, tj. 19.09.2020.

Jakich sytuacji dotyczy art. 11 ust. 2 u.z.u.d.p.? Czy prawidłowa jest interpretacja, że chodzi o ponowne wysłanie pisma po dniu wejścia w życie niniejszej ustawy? I wówczas stosujemy zmieniony art. 98 ustawy z 16.04.2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz. U. poz. 695), czyli przesyłki wysłane przez organ administracji publicznej uznaje się za doręczone na zasadach "sprzed Covid"? Jak należy postąpić z przesyłkami dwukrotnie wysłanymi przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, które zostały dwukrotnie zwrócone do organu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX