Jak szkoła powinna ująć otrzymany nieodpłatnie od gminy remont boiska w swojej ewidencji bilansowej?
PYTANIE
Szkoła (jednostka budżetowa gminy) ma w swojej ewidencji środków trwałych boisko o wartości początkowej 504 tys. zł, które jest amortyzowane metodą liniową - stawka amortyzacji 2,5% rocznie. W 2019 r. w związku z uszkodzeniem nawierzchni gmina (czyt. urząd gminy) dokonała remontu w kwocie 329 tys i przekazała szkole ten remont jako inwestycje dowodem PR - jednocześnie w księdze urzędu dokonano następującego księgowania 800/011.
Jak szkoła powinna ująć tą operacje w swojej księdze? Jako zwiększenie wartości początkowej boiska, kontynuując amortyzację w czasie i zwiększyć fundusz poprzez 011/800 czy może z uwagi na to, że remont nie zwiększył wartości początkowej boiska, tylko przywrócił jego cechy użyteczności bezpośrednio ująć w koszty 402 i zwiększyć fundusz szkoły po stronie ma konto 800?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX