Jak sporządzić program działań organizacyjno-technicznych zmierzających do ograniczenia narażenia na hałas?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Łyjak Grzegorz
Odpowiedzi udzielono: 18 maja 2016 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pomiary hałasu na stanowisku pracy wykazały przekroczenia norm. Zgodnie z § 5 rozporządzenia ws. bhp przy pracach związanych z narażeniem na hałas lub drgania mechaniczne, należy przygotować i wprowadzić w życie program działań organizacyjno-technicznych zmierzających do ograniczenia narażenia na hałas.

Jak taki dokument powinien wyglądać i co powinno być w nim ujęte?

Czy ma to być osobny dokument, czy można to zawrzeć w karcie oceny ryzyka zawodowego? Jak należy postąpić, jeśli zmiany technologiczne nie zmniejszą natężeni (nie będzie możliwości zmniejszenia hałasu ze względu na proces pracy, technologię)?

Czy zapewnienie środków ochrony indywidualnej w postaci ochronników będzie wystarczające i podczas kontroli PiP lub PiS będziemy mogli to w taki sposób wytłumaczyć?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX